Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością- edycja 2025

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu informuje o realizacji programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, finansowanego ze środków FUNDUSZU SOLIDARNOŚCIOWEGO.

Celem Programu jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla osób niepełnosprawnych oraz przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu poprzez umożliwienie osobom niepełnosprawnym uczestnictwa w wydarzeniach społecznych, kulturalnych czy sportowych.

Zapraszamy pełnoletnich mieszkańców Brzegu, legitymujących się znacznym stopniem niepełnosprawności (orzeczeniem równoważnym) chcących skorzystać z Programu do składania wniosków.

Program umożliwia bezpłatne skorzystanie z pomocy osobistego asystenta w szczególności przy:

  • dotarciu do lub z wybranego przez uczestnika Programu miejsca (np. placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, społeczne lub sportowe i tym podobnych);
  • zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji;
  • załatwianiu spraw urzędowych;
  • nawiązaniu kontaktu lub współpracy z różnego rodzaju organizacjami;
  • korzystaniu z dóbr kultury (na przykład muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
  • wykonywaniu czynności dnia codziennego i tym podobnych.

Zainteresowane osoby zapraszamy do wypełnienia karty zgłoszenia (zał. nr 7 do programu) do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2024 do której należy dołączyć:

·         kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia równoważnego,

·         klauzulę informacyjną RODO (zał. nr 152 do programu)

Wypełnione druki należy dostarczyć do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu:

49-300 Brzeg  ul. Chrobrego 32a.

·         osobiście w godzinach urzędowania (poniedziałek- piątek 7.15- 15.15);

·         poprzez pozostawienie w zamkniętej kopercie w skrzynce podawczej;

·         za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Wnioski przyjmowane będą do wyczerpania miejsc.

Planowane jest objęcie pomocą 9 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub równoważnym oraz 2 osób z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

Karta zgłoszenia do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" -edycja 2025

Klauzula informacyjna- RODO

 

 

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością- edycja 2025

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu informuje o realizacji programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, finansowanego ze środków FUNDUSZU SOLIDARNOŚCIOWEGO.

Celem Programu jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla osób niepełnosprawnych oraz przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu poprzez umożliwienie osobom niepełnosprawnym uczestnictwa w wydarzeniach społecznych, kulturalnych czy sportowych.

Zapraszamy pełnoletnich mieszkańców Brzegu, legitymujących się znacznym stopniem niepełnosprawności (orzeczeniem równoważnym) chcących skorzystać z Programu do składania wniosków.

Program umożliwia bezpłatne skorzystanie z pomocy osobistego asystenta w szczególności przy:

  • dotarciu do lub z wybranego przez uczestnika Programu miejsca (np. placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, społeczne lub sportowe i tym podobnych);
  • zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji;
  • załatwianiu spraw urzędowych;
  • nawiązaniu kontaktu lub współpracy z różnego rodzaju organizacjami;
  • korzystaniu z dóbr kultury (na przykład muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
  • wykonywaniu czynności dnia codziennego i tym podobnych.

Zainteresowane osoby zapraszamy do wypełnienia karty zgłoszenia (zał. nr 7 do programu) do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2024 do której należy dołączyć:

·         kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia równoważnego,

·         klauzulę informacyjną RODO (zał. nr 152 do programu)

Wypełnione druki należy dostarczyć do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu:

49-300 Brzeg  ul. Chrobrego 32a.

·         osobiście w godzinach urzędowania (poniedziałek- piątek 7.15- 15.15);

·         poprzez pozostawienie w zamkniętej kopercie w skrzynce podawczej;

·         za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Wnioski przyjmowane będą do wyczerpania miejsc.

Planowane jest objęcie pomocą 9 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub równoważnym oraz 2 osób z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

Karta zgłoszenia do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" -edycja 2025

Klauzula informacyjna- RODO

 

 

Komunikat

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu informuję, iż kwota zasiłku powodziowego do kwoty 2 tys. została powiększona, zgodnie z art. 69 ust. 1 ustawy z dnia 1 października 2024 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw (Dz. U.2024, poz. 1473), o kwotę 1 tys. zł brutto w celu pokrycia kosztów zużycia energii elektrycznej lub paliwa niezbędnych do osuszenia pomieszczeń zajmowanych przez rodzinę lub osobę.

Biorąc pod uwagę powyższe informujemy, że osoby/ rodziny, którym zasiłek powodziowy do 2 tys. zł. został już przyznany i wypłacony i istnieje potrzeba pokrycia kosztów zużycia energii elektrycznej lub paliwa niezbędnych do osuszenia pomieszczeń mogą złożyć wniosek na załączonym druku   - wniosek o zwiększenie zasiłku powodziowego.

Rodziny /osoby, które zamierzają w przyszłości wnioskować o przyznanie zasiłku powodziowego składają wniosek na dotychczas obowiązującym druku – wniosek o zasiłek powodziowy 2 tys. + 1 tys.

Informacja

Informacja dla mieszkańców poszkodowanych w wyniku powodzi dotycząca terminów na składanie wniosków o przyznanie pomocy:

wnioski o przyznanie zasiłku powodziowego w kwocie 2 000 zł - termin: do 15 marca 2025r.

wnioski o przyznanie pomocy doraźnej w kwocie 8 000 zł - termin: do 16 października 2024r.

wnioski o przyznanie zasiłku na remont lub odbudowę budynków mieszkalnych w kwocie 100 000 zł oraz 200 000 zł - termin: do 16 października 2024r.

Informacja

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu informuje, iż od dnia 11 października 2024r. rozpoczną prace  gminne komisje ds. szacowania strat w budynkach mieszkalnych zalanych w wyniku powodzi. Zgodnie z wytycznymi takie komisje będą oceniały procenty strat i na podstawie tego będą dokonywane wypłaty zasiłków na pomoc remontowo-budowlaną przyznawanej na podstawie art. 39 ust. 1 i 2 oraz art. 40 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, na którą składają się:

  1.           zasiłek na remont albo odbudowę budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, który został zniszczony lub uszkodzony w wyniku powodzi, zwany dalej: „zasiłkiem na odbudowę budynku mieszkalnego”
  2. zasiłek na remont albo odbudowę budynku gospodarczego, który został zniszczony lub uszkodzony w wyniku powodzi, zwany dalej: „zasiłkiem na odbudowę budynku gospodarczego”

Zasiłki remontowo-budowlane przyznawane będą rodzinom lub osobom samotnie gospodarującym jeśli w dniu wystąpienia powodzi:

a)               prowadziły gospodarstwo domowe w budynku mieszkalnym lub lokalu mieszkalnym lub;

b)               posiadały i stale użytkowały budynek gospodarczy;

 

 – które zostały zniszczone lub uszkodzone w wyniku tego zdarzenia.  

Komunikat dla osób dotkniętych powodzią

Informujemy, że Urząd Miasta w Brzegu zajmuje się dystrybucją artykułów pierwszej potrzeby, środków dezynfekujących oraz butelkowanej wody pitnej, przygotowanych dla mieszkańców z terenów dotkniętych powodzią.

Po odbiór w/w produktów można zgłaszać się w środę, w godzinach 10.00-14.00 w sali nr 9 w Urzędzie Miasta w Brzegu (wejście od strony parku).

O nas

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu jest jednostką organizacyjna gminy powołaną do wykonywania zadań z zakresu pomocy społecznej. Celem działania Ośrodka jest wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych i umożliwienie życia w warunkach odpowiadających godności człowieka. Celem ośrodka jest także przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu poprzez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji w środowisku.

Skontaktuj się z nami

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
ul. Bolesława Chrobrego 32a
49-300 Brzeg

Tel. 774169993 lub 774045595 
Fax: 775447025
NIP: 747-10-38-856
REGON: 004501727

e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Godziny pracy MOPS Brzeg: 
Poniedziałek - Piątek   7:15 - 15:15 

Joomla Templates by MightyJoomla