

Punkt Pomocy Kryzysowej w Brzegu zajmuje się bezpłatnym poradnictwem w zakresie:
- psychologicznym
- terapeutycznym
- socjalno-prawnym
- pedagogicznym
- uzależnień

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej wraz z Fundacją Centrum Aktywnego Wsparcia zapraszają do skorzystania z oferty Pracowni Orange, która mieści się na ulicy Piastowskiej 29a w Brzegu. Pracownia Orange to multimedialna świetlica wyposażona w 3 komputery z dostępem do internetu...
Brzeskie Centrum Seniora (BCS) to miejsce spotkań dla osób w wieku 60+
Strona w budowie
Telefon kontaktowy
77 404 58 21
W związku z wprowadzeniem stanu alarmu przeciwpowodziowego dla Gminy Brzeg oraz rozpoczęciem akcji ewakuacyjnej mieszkańców zagrożonych zalaniem terenów informuję, iż w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu wprowadzono całodobowe dyżury pracowników.
Jednocześnie informuję, iż w sprawach dotyczących pomocy społecznej interesanci przyjmowani są w normalnych godzinach pracy Ośrodka tj. 7.15- 15.15
Całodobowy alarmowy nr telefonu: 77 416 99 93
Wszelkie informacje na temat aktualnej sytuacji powodziowej oraz działań podejmowanych przez służby będą publikowane na stronie Urzędu Miasta Brzeg i Facebooku.
Załącznik – zarządzenie Kierownika

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w Ramach Funduszy Europejskich dla Opolskiego 2021-2027 Priorytet 07 - Fundusze Europejskie wspierające usługi społeczne i zdrowotne w opolskim, Działanie 07.01 - Usługi zdrowotne i społeczne oraz opieka długoterminowa.
W projekcie zaplanowaliśmy następujące działania:
· Utworzenie Domu Dziennego Pobytu w Gminie Kluczbork (przebudowa, remont budynku, zakup wyposażenia oraz uruchomienie w nim Domu Dziennego Pobytu dla 43 uczestników).
· Rozwój mieszkalnictwa wspomaganego:
- Gmina Głubczyce (budowa budynku, wyposażenie i uruchomienie 4 mieszkań wspomaganych dla 4 osób, wsparcie asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej);
- Gmina Krapkowice (budowa budynku, wyposażenie i uruchomienie 1 mieszkania wspomaganego dla 3 osób, wsparcie opiekuna mieszkania i terapeuty);
- Gmina Paczków (remont mieszkania, wyposażenie i uruchomienie 1 mieszkania wspomaganego dla 2 osób, wsparcie opiekuna mieszkania);
- Gmina Prudnik (remont mieszkania, wyposażenie i uruchomienie 1 mieszkania wspomaganego dla 1 osoby, wsparcie opiekuna mieszkania);
- Gmina Zawadzkie (remont mieszkania, wyposażenie i uruchomienie 1 mieszkania wspomaganego dla 1 osoby, wsparcie opiekuna mieszkania).
· Rozwój usług opiekuńczych:
- Gmina Głubczyce (wsparcie seniorów na terenie wiejskim dla 8 osób przez 1 opiekuna/kę, zakup samochodu osobowego do świadczenia usług);
- Gmina Popielów (wsparcie seniorów w Gminie Popielów dla 20 osób przez 2 opiekunów/ki);
- Gmina Zawadzkie (wsparcie seniorów w Gminie Zawadzkie dla 6 osób przez 1 opiekuna/kę);
- Gmina Dobrzeń Wielki (wsparcie seniorów w Gminie Dobrzeń Wielki dla 15 osób przez 1 opiekuna/kę);
- Gmina Głogówek (wsparcie seniorów w Gminie Głogówek dla 4 osób przez 1 opiekuna/kę);
- Gmina Gogolin (wsparcie seniorów w Gminie Gogolin dla 10 osób przez 1 opiekuna/kę, zakup roweru elektrycznego dla opiekunki);
- Miasto Opole (wsparcie seniorów w Mieście Opole dla 20 osób);
- Gmina Skoroszyce (wsparcie seniorów w Gminie Skoroszyce dla 4 osób przez 1 opiekuna/kę);
· Transport indywidualny typu door-to-door:
- Gmina Głubczyce (usługa świadczona dla około 40 osób);
- Gmina Zawadzkie (usługa świadczona dla około 54 osoby, zakup samochodu dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami);
- Gmina Biała (usługa świadczona dla około 10 osób, zakup samochodu dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami);
- Gmina Brzeg (usługa świadczona dla około 100 osób);
- Gmina Dobrzeń Wielki (usługa świadczona dla około 20 osób);
- Gmina Gogolin (usługa świadczona dla około 20 osób, zakup używanego samochodu dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami);
- Gmina Łubniany (usługa świadczona dla około 50 osób);
- Gmina Turawa (usługa świadczona dla około 160 osób).
· Marszałkowski Kurier Społeczny (MKS) – usługi wspierające:
- Gmina Paczków (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 30 osób);
- Gmina Popielów (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 20 osób);
- Gmina Prudnik (usługa świadczona przez 2 MKS dla około 8 osób);
- Gmina Baborów (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 10 osób);
- Gmina Branice (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 5 osób);
- Gmina Brzeg (usługa świadczona przez 3 MKS dla około 50 osób);
- Gmina Dobrodzień (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 10 osób);
- Gmina Dobrzeń Wielki (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 8 osób);
- Gmina Domaszowice (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 8 osób);
- Gmina Nysa (usługa świadczona przez 2 MKS dla około 20 osób);
- Gmina Strzelce Opolskie (usługa świadczona przez 2 MKS dla około 25 osób);
- Gmina Walce (usługa świadczona przez 2 MKS dla około 15 osób);
- Gmina Wołczyn (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 15 osób);
- Gmina Turawa (usługa świadczona przez 2 MKS dla około 70 osób);
- Gmina Pakosławice (usługa świadczona przez 1 MKS dla około 8 osób).
· Gmina Brzeg - Rozwój usług asystenckich:
(usługa świadczona przez 2 asystentów osobistych osoby niepełnosprawnej dla około 6 osób).
· Towarzystwo Dobroczynne Niemców na Śląsku - Sąsiedzkie usługi opiekuńcze:
(dla 30 osób, świadczone przez 30 sąsiadów)
· Powiat krapkowicki - Rehabilitacja osób z niepełnosprawnościami:
(zabiegi rehabilitacyjne dla około 80 osób).
· Powiat nyski - Punkt informacyjno-doradczy:
(usługa dla około 50 osób o charakterze zindywidualizowanym dostosowanym do potrzeb i możliwości danej osoby).
· Powiat prudnicki - Zajęcia/zabiegi usprawniające osoby niesamodzielne w powiecie prudnickim:
(usługa dla około 80 osób prowadzona przez rehabilitantów lub fizjoterapeutów wg. zaleceń lekarskich).
· Powiat prudnicki - Usługi terapeutyczne i psychologiczne dla osób niepełnosprawnych w powiecie prudnickim:
(usługa dla około 30 osób z niepełnosprawnościami, wsparcie terapeutyczne i psychologiczne w formie indywidualnych spotkań).
· Gmina Reńska Wieś - Utworzenie i prowadzenie Klubu Seniora:
(utworzenie Klubu Seniora w Długomiłowicach dla około 12 seniorów).
· Bank Żywności - Wsparcie niezależnego życia – rozszerzenie oferty Banku Żywności w Opolu.
· Fundacja Dom Rodzinnej Rehabilitacji Dzieci z Porażeniem Mózgowym - Warsztaty „Pozwól mi dorosnąć"
(realizacja 4 warsztatów wyjazdowych dla 20 osób z niepełnosprawnościami i 20 opiekunów).
· Fundacja Dom Rodzinnej Rehabilitacji Dzieci z Porażeniem Mózgowym - Szkolenie „Przekraczając granice”
(realizacja regularnych treningów na basenie i wodach otwartych dla 10 osób z niepełnosprawnościami i 10 opiekunów).
· Opolskie Centrum Demokracji Lokalnej FRDL - Aktywizacja społeczno-kulturalna seniorów
(zorganizowanie 10 - 5 dniowych wyjazdów społeczno – kulturalnych po Polsce dla 200 osób oraz 10 – 1 dniowych wyjazdów edukacyjno – kulturalnych dla 150 osób).
· Opolskie Centrum Demokracji Lokalnej FRDL - Regionalny Dzień Seniora (organizacja przedsięwzięcia dla około 500 osób).
· Stowarzyszenie Ambasada Sukcesu - Opolska Szkoła Sprawnie z Niepełnosprawnością
(zajęcia integracyjno – terapeutyczne dla 20 osób dzieci i młodzieży).
· Wojewódzkie Zrzeszenie Ludowe Zespoły Sportowe - Wsparcie rekreacyjno-sportowe osób z niepełnosprawnościami
(zorganizowanie 3 edycji zawodów sportowych dla 350 osób).
· Towarzystwo Społeczno – Kulturalne Niemców na Śląsku Opolskim - Aktywizacja Seniorów w małych miejscowościach województwa opolskiego
(organizacja różnego rodzaju warsztatów przez animatorów w 8 miejscowościach dla 160 osób).
· Towarzystwo Społeczno – Kulturalne Niemców na Śląsku Opolskim - Działania animacyjne na rzecz seniorów:
(informacje i doradztwo psychologiczne dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz ich opiekunów).
Zadania Lidera Projektu ROPS Opole:
· Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji personelu służb świadczących usługi w społeczności lokalnej (realizacja 3 szkoleń skierowanych do otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym dla 40 osób – liczba osób w grupie około 20);
· Motywacyjny coaching senioralny (wsparcie specjalisty coacha skierowane do środowisk senioralnych dla 45 osób po 4 godziny lekcyjne – grupowe porady i rozmowy indywidualne.
· Animaloterapia – rehabilitacja społeczna osób z różnymi typami niepełnosprawności (organizacja trzech 6 dniowych pobytów z rehabilitacją, każdy dla 9 osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów);
Wsparciem objęte zostaną osoby fizyczne mieszkające w rozumieniu K. Cywilnego i/lub pracujące i/lub uczące się na terenie województwa opolskiego oraz podmioty, których siedziba/oddział znajduje się na terenie województwa opolskiego.
Grupa docelowa obejmuje:
· Kadry realizujące usługi społeczne, w tym usługi opieki długoterminowej.
· Organizacje społeczeństwa obywatelskiego.
· Osoby potrzebujące wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (ze względu na wiek, stan zdrowia, niepełnosprawność).
· Osoby starsze (powyżej 60 roku życia).
· Opiekunowie rodzinni osób niesamodzielnych.
Łącznie wsparciem w ramach projektu zostanie objętych 2297 osób, w tym 905 osób z niepełnosprawnościami.
Preferowane do objęcia wsparciem w ramach projektu będą osoby:
· znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
· z niepełnosprawnością sprzężoną;
· korzystające z programu FE PŻ 2021–2027;
· zamieszkujące samotnie;
· osoby fizyczne mieszkające w rozumieniu K. Cywilnego i/lub pracujące i/lub uczące się na obszarze wiejskim oraz Obszarze Strategicznej Interwencji wskazanym w Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego, tj. miast średnich tracących funkcje społ.-gospodarcze i/lub obszarów zagrożonych trwałą marginalizacją;
W pierwszej kolejności wsparciem objęte zostaną osoby i rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym -osoby niesamodzielne (i rodziny tych osób), których dochód nie przekracza 235% właściwego kryterium dochodowego na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie, o którym mowa w ust. z dnia 12.03.2004r. o pomocy społ. lub 200% ww. kryterium w przypadku usług zdrowotnych oraz spełniających co najmniej 2 przesłanki z art. 7 ww. ustawy.
Głównym celem realizacji projektu jest zwiększenie dostępu do usług społecznych i zdeinstytucjonalizowanej opieki długoterminowej świadczonych w województwie opolskim na rzecz osób starszych, z niepełnosprawnościami oraz potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu co pozwoli przeciwdziałać ich marginalizacji i wykluczeniu społecznemu.
Okres realizacji projektu: od 01.01.2024 r. do 30.06.2025 r.
· Wskaźniki projektu:
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 6;
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 905;
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb
publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 31;
-Liczba osób objętych usługami świadczonymi w społeczności lokalnej w
Programie – 873;
- Liczba opiekunów faktycznych/nieformalnych objętych wsparciem w
Programie – 40;
- Liczba podmiotów, które rozszerzyły ofertę wsparcia lub podniosły jakość oferowanych usług – 39;
- Liczba osób świadczących usługi w społeczności lokalnej dzięki wsparciu w programie – 80;
- Liczba utworzonych miejsc świadczenia usług w społeczności lokalnej – 119.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu) : 22 389 125,19 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 19 030 756,41 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Zarządzenie Nr 6 /2024
Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Brzegu
z dnia 25.03.2024r

OFERTA PRACY: PIELĘGNIARKA
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu zatrudni pracownika na stanowisko:
pielęgniarka
Miejsce wykonywania pracy: Brzeskie Centrum Seniora – Dzienny Dom Pomocy, ul. Piastowska 29, 49-300 Brzeg.
I. Wymagania niezbędne:
1. Wykształcenie: aktualne uprawnienia do wykonywania zawodu pielęgniarki
II. Wymagania dodatkowe:
1. mile widziane doświadczenie w zawodzie, ukończone kursy, szkolenia w zakresie opieki geriatrycznej, kurs pielęgniarki środowiskowej, kurs pielęgniarki rodzinnej,
III. Ogólny zakres obowiązków:
1. Ocena stanu przyjętego podopiecznego pod względem pielęgniarskim (wstępny wywiad dot. stanu zdrowia);
2. Rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych podopiecznych;
3. Sprawowanie opieki medycznej nad pensjonariuszami, poprzez zapewnienie podstawowych świadczeń opiekuńczych:
a) mierzenie ciśnienia,
b) pomoc w utrzymaniu higieny osobistej,
c) udzielanie pierwszej pomocy w nagłych przypadkach oraz podczas organizacji wydarzeń/imprez.
4. Prowadzenie niezbędnej dokumentacji pielęgniarskiej;
5. Aktywizacja podopiecznych do czynnego udziału w zajęciach terapeutycznych oraz prozdrowotnych;
6. Prowadzenie gimnastyki ogólnorozwojowej dwa razy dziennie w przerwie trwania zajęć terapeutycznych z podopiecznymi;
7. Dbanie o pełne bezpieczeństwo podopiecznych;
8. Prowadzenie dziennika zajęć terapeutycznych;
9. Prowadzenie ćwiczeń usprawniających umysł – ćwiczenia na pamięć, logikę, etc.
10. Prowadzenie apteczki pierwszej pomocy;
11. Szerzenie oświaty zdrowotnej wśród pensjonariuszy oraz poradnictwo medyczne i edukacja zdrowotna;
12. Wykonywanie innych prac zleconych przez Konsultanta ds. polityki senioralnej.
IV. Warunki zatrudnienia:
1. umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
Osoby zainteresowane, spełniające wymagania niezbędne proszone są o kontakt z Brzeskim Centrum Seniora:
49-300 Brzeg, ul. Piastowska 29
tel. 77 404 58 20
Konsultant ds. polityki senioralnej
Marta Habrych
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu ogłasza z dniem 04.03.2024r. otwarty konkurs na realizację zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej pn.:
„Opieka wytchnieniowa”- edycja 2024
Na realizację zadania publicznego przez podmiot wybrany w ramach konkursu Gmina Brzeg przeznacza środki finansowe w wys. 252 756,00 zł.
Środki na sfinansowanie Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2024r. pochodzą w 100% ze środków FUNDUSZU SOLIDARNOŚCIOWEGO.
Termin składania ofert: 25.03.2024r. godz. 9.15
Zarządzenie Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu
Załącznik 1: Ogłoszenie Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu
Załącznik 2: Regulamin pracy komisji konkursowej
Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego
Wzór oferty realizacji zadania publicznego

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu zaprasza mieszkańców Gminy Brzeg do wzięcia udziału w Programie: „Opieka wytchnieniowa" - edycja 2024
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodziny lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:
1) dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
2) osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz orzeczeniami równoważnymi,
poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej,
Program jest realizowany w formie świadczenia usługi opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego w ośrodku wsparcia oraz w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej. Realizacja zadania zostanie zlecona organizacji pozarządowej wybranej w drodze konkursu ofert o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Działania podejmowane w ramach Programu mają na celu zapewnić:
W odniesieniu do członków rodziny lub opiekunów osób niepełnosprawnych:
Programem zostanie objętych 23 osoby z terenu Brzegu w tym: 23 osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz orzeczeniami równoważnymi oraz 5 dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Zajęcia będą odbywać się na terenie gminy Brzeg w obiekcie dostosowanym dla potrzeb osób niepełnosprawnych (18 osób), w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej (3 osoby) oraz w formie pobytu całodobowego (2 osoby) .
Wartość otrzymanego dofinasowania wynosi 264 836,88 zł.
Środki na sfinansowanie Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2024 r., pochodzą w 100% z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z Funduszu Solidarnościowego.

Linki:
Karta zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa"–edycja 2024
Karta rozliczenia usługi opieki wytchnieniowej w ramach Programu OW 2024
KLAUZULA INFORMACYJNA- RODO OW 2024
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu jest jednostką organizacyjna gminy powołaną do wykonywania zadań z zakresu pomocy społecznej. Celem działania Ośrodka jest wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych i umożliwienie życia w warunkach odpowiadających godności człowieka. Celem ośrodka jest także przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu poprzez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji w środowisku.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
ul. Bolesława Chrobrego 32a
49-300 Brzeg
Tel. 774169993 lub 774045595
Fax: 775447025
NIP: 747-10-38-856
REGON: 004501727
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Godziny pracy MOPS Brzeg:
Poniedziałek - Piątek 7:15 - 15:15