Informacja
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu informuje, iż od dnia 11 października 2024r. rozpoczną prace gminne komisje ds. szacowania strat w budynkach mieszkalnych zalanych w wyniku powodzi. Zgodnie z wytycznymi takie komisje będą oceniały procenty strat i na podstawie tego będą dokonywane wypłaty zasiłków na pomoc remontowo-budowlaną przyznawanej na podstawie art. 39 ust. 1 i 2 oraz art. 40 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, na którą składają się:
- zasiłek na remont albo odbudowę budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, który został zniszczony lub uszkodzony w wyniku powodzi, zwany dalej: „zasiłkiem na odbudowę budynku mieszkalnego”
- zasiłek na remont albo odbudowę budynku gospodarczego, który został zniszczony lub uszkodzony w wyniku powodzi, zwany dalej: „zasiłkiem na odbudowę budynku gospodarczego”
Zasiłki remontowo-budowlane przyznawane będą rodzinom lub osobom samotnie gospodarującym jeśli w dniu wystąpienia powodzi:
a) prowadziły gospodarstwo domowe w budynku mieszkalnym lub lokalu mieszkalnym lub;
b) posiadały i stale użytkowały budynek gospodarczy;
– które zostały zniszczone lub uszkodzone w wyniku tego zdarzenia.