Ogłoszenie o zamówieniu
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
”Przygotowywanie i wydanie w lokalu dwudaniowych obiadów dla klientów
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu” w okresie od 01 stycznia 2024r. do 31 grudnia 2025r.
Załączniki:
SWZ Przygotowanie i wydawanie obiadów
załącznik nr 1- wzór oferty (doc)
załącznik nr 2- oświadczenie przesłanki wykluczenia z postępowania (doc)
załącznik nr 3- wykaz personelu (doc)
załącznik nr 4- dysponowanie lokalem (doc)
załącznik nr 5- MOPS wzór umowy obiady (doc)
załącznik nr 6- wzór umowy powierzenia danych osobowych (doc)
link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mo-client-board/bzp/notice-details/2023%2FBZP%2000519263%2F01
Październik miesiącem Seniorów
1 października obchodzony był Międzynarodowy Dzień Osób Starszych, ale w Brzegu Seniorzy świętują przez cały miesiąc. Dla najstarszych mieszkańców naszego miasta przygotowano wiele wydarzeń i liczne atrakcje. Jerzy Wrębiak – Burmistrz Brzegu zaprasza do wzięcia udziału!
Brzescy seniorzy są niezwykle aktywni i chętnie uczestniczą w życiu miasta. Z myślą o nich przygotowano bogatą ofertę zajęć i warsztatów. I Brzeskie Senioralia zainaugurowane zostały 9 października 2023 roku w Brzeskim Centrum Kultury im. Ignacego Jana Paderewskiego. Podczas uroczystej gali, Burmistrz Jerzy Wrębiak przekazał przedstawicielom środowiska senioralnego symboliczny klucz do bram naszego miasta.
Spotkanie z Romualdem Nowakiem, Fitness dla mózgu, szkolenia czy warsztaty to tylko część z przygotowanych atrakcji. Wzięcie udziału w wydarzeniach to okazja, aby nawiązać i rozwinąć znajomości, zasięgnąć porad specjalistów oraz wzmocnić ciało i umysł.
Zapraszamy!
Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej - edycja 2024
Nabór wniosków w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” edycja 2024
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu informuje, że informuje, iż w dniu 16.08.2023 r. Minister Rodziny i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków na realizację Programu pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego − edycja 2024 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł (słownie: pięćset pięć milionów złotych, 00/100).
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
· dzieci do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
· osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
o a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
o b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
o c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:
1. wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
2. wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
3. wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
4. wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Terminy naboru wniosków
1. Gmina/powiat, występując o środki finansowe w ramach Programu jest zobowiązana złożyć do wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego (dostępnego na stronie internetowej: mrips.gov.pl) wniosek wraz z wymagalnymi załącznikami oraz oświadczenie o złożeniu wniosku w Generatorze Funduszu Solidarnościowego w terminie do dnia 15 września 2023 r.
2. Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu w terminie do dnia 6 października 2023 r.
3. Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dni przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.
Osoby zainteresowane otrzymaniem wsparcia w ramach Programu proszone są o kontakt:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
ul. Bolesława Chrobrego 32a
49-300 Brzeg
tel. 774169993
Informujemy, iż ostateczna liczba osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w programie w Gminie Brzeg będzie uzależniona od uzyskanego dofinansowania ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Załączniki:
Treść Ogłoszenia o naborze oraz Programu wraz z załącznikami dostępna jest na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:
Ankieta
Szanowni Państwo
Na potrzeby opracowania Diagnozy Zjawiska Przemocy w Gminie Brzeg, Punkt Pomocy Kryzysowej w Brzegu zwraca się z prośbą do pełnoletnich mieszkańców Brzegu o wypełnienie ankiety dotyczącej w/w zjawiska.
Link do ankiety:
http://badania.corigo.pl/ankieta/1014164/brzeg-diagnoza-zjawiska-przemocy-mieszkancy.html
Półkolonie letnie
KONSULTACJE SPOŁECZNE projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Brzeg na lata 2023-2030
OGŁOSZENIE Burmistrza Brzegu
ogłasza się konsultacje projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Brzeg na lata 2023-2030.
Cel i przedmiot konsultacji:
Poznanie opinii mieszkańców Brzegu w sprawie projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Brzeg na lata 2023-2030.
Czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji:
1. Konsultacje prowadzone są w terminie od 09.06.2023 r. do 23.06.2023 r.
2. Nieprzedstawienie uwag i opinii w trakcie konsultacji oznacza rezygnację z prawa do ich wyrażenia.
Załączniki:
Zarządzenie Burmistrza Brzegu nr 3994/2023 z dnia 07 czerwca 2023r.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 3994/2023 z dnia 07 czerwca 2023r.
Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 3994/2023 z dnia 07 czerwca 2023r.
Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 3994/2023 z dnia 07 czerwca 2023r.
Nowinki senioralne
ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
zatrudni
ASYSTENTA OSOBISTEGO OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023
Forma zatrudnienia: umowa zlecenia do XII 2023
Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo polskie;
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na powyższym stanowisku;
4. Niekaralność za przestępstwo umyślne;
5. Posiadanie dokumentu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach:
asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;
lub
posiadanie co najmniej 6 – miesięcznego, udokumentowanego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu.
Zadania asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej– wg. karty zakresu czynności stanowiącej załącznik nr 8 do Programu, przykładowo:
1. Uczenie i rozwijanie u osoby niepełnosprawnej umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia za pośrednictwem:
1) asystowania w codziennych czynnościach życiowych uczestnika Programu,
2) podtrzymywanie uczestniczenia osoby niepełnosprawnej w życiu rodzinnym (w tym inspirowanie jej do współpracy z członkami rodziny),
3) pomoc w załataniu spraw urzędowych (w tym pomoc w wypełnianiu dokumentów),
4) motywowanie do aktywności w szerszym niż do tej pory zakresie i podejmowania nowych działań,
5) pomoc w nawiązywaniu kontaktów społecznych i organizowanie czasu wolnego.
2. Towarzyszenie osobie niepełnosprawnej w czynnościach wspierających proces leczenia tj. pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych, pomoc w zakupie leków;
3. Pomoc/asysta przy wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem programu w wybrane przez uczestnika miejsce (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, społeczne lub sportowe);
4. Podtrzymywanie procesu nawiązywania i utrzymywania kontaktu przez osobę niepełnosprawną z instytucjami i organizacjami społecznymi w celu zapewnienia optymalnych warunków do samodzielnej rehabilitacji osoby niepełnosprawnej;
5. Pomoc w innych potrzebach, które zgłosi beneficjent projektu;
6. Prowadzenie dokumentacji związanej ze świadczeniem usług.
Osoby zainteresowane, posiadające niezbędne kwalifikacje proszone są o kontakt osobisty lub telefoniczny z tut. Ośrodkiem w godzinach od 8:00 do 14.00: tel. 77 404 55 95
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
ul. Bolesława Chrobrego 32 A
49-300 Brzeg